Jämförelser, service och kvalitet i verksamheter

Här hittar du mätningar och uppföljningar av den kommunala verksamheten

Kalmar kommun deltar i flera mätningar med syftet att bland annat:

  • få underlag om nuläget för att kunna följa upp, analysera och förbättra vår verksamhet
  • kunna jämföra oss med andra kommuner och med oss själva över tid
  • få information om hur vi tillgodoser våra kunders/brukares/klienters behov
  • kunna informera och skapa delaktighet
  • öka insyn och öppenhet om vad kommuner och landsting åstadkommer
  • stimulera till analysera sin verksamhet
  • lära av varandra och därigenom förbättra kvaliteten och effektivisera.

Här redovisas resultaten från de största mätningarna som görs av våra verksamheter.

Barn- och ungdomsvård

Öppna jämförelser barn- och ungdomsvården

Brukarundersökningar socialförvaltningen

Brukarundersökningarna är en del i arbetet att ständigt förbättra socialförvaltningens verksamhet

Ekonomiskt bistånd

Öppna jämförelser Ekonomiskt bistånd

Företagsklimat

Vi jobbar för att ständigt förbättra företagsklimatet. Olika mätningar ger oss värdefull information om hur läget s

Hemlöshet

Öppna jämförelser hemlöshet 2016

Kommunens kvalitet i korthet

Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) omfattar totalt ca 40 nyckeltal och är indelad i tre huvudområden: Barn och ung

Krisberedskap inom socialtjänsten

Öppna jämförelser Ekonomiskt bistånd

Missbruk- och beroendevård

Öppna jämförelser inom missbruk- och beroendevård

Psykisk funktionsnedsättning - socialpsykiatri

Öppna jämförelser Ekonomiskt bistånd

Stöd till personer med funktionsnedsättning

Öppna jämförelser av stöd till personer med funktionsnedsättning

Våld i nära relationer

Öppna jämförelser våld i nära relation

Vård och omsorg om äldre

Öppna jämförelser 2014 är den femte rapporten om vården och omsorgen av äldre

Övriga länkar