JavaScript inaktiverat

Många funktioner på webbplatsen kräver att man har JavaScript aktiverat. Vi kan inte ansvara för användarupplevelsen.

Kontakta oss

Kontakta kommunens kontaktcenter om du har frågor om den kommunala servicen. Hos oss kan du få svar på din fråga direkt eller hjälp med att få prata med rätt handläggare i kommunen.

Du väljer själv hur du vill ställa din fråga. Du kan ringa, skicka e-post, besöka oss, ställa din fråga på Facebook eller Twitter.

Öppettider i stadshuset

Kontaktcentret finns i stadshuset. Öppettiderna är måndag-torsdag klockan 07.30-17.00 och fredag 07.30-16.00. Du når oss på 0480-45 00 00.

Exempel på frågor där vi kan hjälpa dig

  • Felanmälningar, till exempel hål i gatan, snöröjning, fel på gatljus.
  • Parkeringsfrågor, till exempel, boendeparkering, var ni kan parkera, hur länge?
  • Hjälp att hitta och fylla i kommunens blanketter
  • Hitta lediga tjänster i kommunen
  • Sjukanmälningar till skolor

Nummerpresentatörer

Kalmar kommuns telefoner har nummerpresentatörer. Vill du vara anonym ska du knappa in #31# innan du slår det nummer du ska ringa till.

Kontakinfomation

Stadshusets besöksadress

Östra Sjögatan 18, Kalmar

Postadress

Kalmar kommun
Box 611
391 26 Kalmar

Telefon

Automatisk telefonist

Ring 0480-45 00 01 för att komma till kommunens automatiska telefonist. Du
kan använda tjänsten om du känner till namnet på den person du vill prata med.
Säg personens för- och efternamn och tala med normalt röstläge.

E-post

Felanmälan med mera

Snöröjning, gata, fastigheter och skrotbilar

Elnätet

Fjärrvärme

Brandkåren

Trygghets- och larmcentralen

Övriga frågor

Organisationsnummer

  • 212000-0746

Leverantörsfaktura

Du kan få din faktura antingen som pappersfaktura med vanlig post eller pdf-faktura med e-post