Kalmar kommun står bakom appen Mitt Kalmar. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda appen Mitt Kalmar. Redogörelsen avser appen Mitt Kalmar, version 4.2.1, offentliggjord den 18 oktober 2024.
Den här mobila applikationen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.
Kalmar kommun utför tillsammans med app-leverantör kontinuerliga utvecklingsinsatser för att göra appen Mitt Kalmar mer tillgänglig. Tillsammans går vi igenom de brister som uppkommit och kontrollerar successivt att de blir åtgärdade.
Om du behöver innehåll från appen Mitt Kalmar i något annat format än vad appen erbjuder så kan du kontakta oss. Du kan även rapportera brister i appen Mitt Kalmar till oss, se nedan. Svarstiden är normalt två dagar.
Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten i appen Mitt Kalmar. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Rapportera brister via detta formulär
Du kan kontakta oss på följande sätt:kommun@kalmar.se
010-352 00 00
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Anmäl bristande tillgänglighet till: Myndigheten för digital förvaltning Länk till annan webbplats.
Redogörelsen uppdaterades senast den 2024-12-17
Här beskriver vi vilka brister det finns i tillgänglighet för webbplatsen kalmar.se och hur vi planerar att åtgärda
Destination Kalmar AB står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatse
Kalmar kommun står bakom minasidor.kalmar.se. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda minasidor.kalmar.s
Skriv text