Behörighetsansökan och ändringar

Villkor och instruktioner för ansökan om tillgång till Visma webSesam

Nytt konto

Ansökan ska ske via KHS e-tjänst eller blankett "Behörighetsansökan till Visma webSesam" som finns under "Mer information".
Den ska vara godkänd av ansvarig chef. Blanketten fylls i och skickas in via e-postlänk på blanketten till systemförvaltare på KHS. Observera att de fält som är obligatoriska måste vara ifyllda för att konto ska kunna registreras.

Beställning av nytt konto bör göras minst 5 arbetsdagar innan förskrivaren/beställaren behöver sin inloggning. Inloggningsuppgifterna skickas via e-post till den registrerade användaren.

För att kunna logga in i Visma webSesam måste förskrivaren/beställaren ha ett giltigt SITHS-kort.

Ändringar eller avregistrering av konton

Anmäl alltid förändringar till KHS, t.ex. namnbyte, tjänstledighet samt när anställning upphör eller tillgång till Visma webSesam ej behövs.

Användare som inte varit inloggade de senaste 6 månaderna kommer kontot att inaktiveras, användare som inte varit inloggade de senaste 12 månaderna kommer kontot att avslutas.

Ändring av telefonnummer, mobilnummer och e-postadress kan göras av förskrivaren/beställaren själv när hen är inloggad i Visma webSesam.

Kontakt

Fler sidor inom visma websesam

Utbildningar

Visma WebSesam-utbildningar som tillhandahålls av KHS

Visma WebSesam-grupp

Deltagare från samtliga kommuner i Kalmar län

Senast uppdaterad: 24 februari 2025
Publicerad: 15 januari 2018