Villkor och instruktioner för ansökan om tillgång till Visma webSesam
Ansökan ska ske via KHS e-tjänst eller blankett "Behörighetsansökan till Visma webSesam" som finns under "Mer information".
Den ska vara godkänd av ansvarig chef. Blanketten fylls i och skickas in via e-postlänk på blanketten till systemförvaltare på KHS. Observera att de fält som är obligatoriska måste vara ifyllda för att konto ska kunna registreras.
Beställning av nytt konto bör göras minst 5 arbetsdagar innan förskrivaren/beställaren behöver sin inloggning. Inloggningsuppgifterna skickas via e-post till den registrerade användaren.
För att kunna logga in i Visma webSesam måste förskrivaren/beställaren ha ett giltigt SITHS-kort.
Anmäl alltid förändringar till KHS, t.ex. namnbyte, tjänstledighet samt när anställning upphör eller tillgång till Visma webSesam ej behövs.
Användare som inte varit inloggade de senaste 6 månaderna kommer kontot att inaktiveras, användare som inte varit inloggade de senaste 12 månaderna kommer kontot att avslutas.
Ändring av telefonnummer, mobilnummer och e-postadress kan göras av förskrivaren/beställaren själv när hen är inloggad i Visma webSesam.
Visma WebSesam-utbildningar som tillhandahålls av KHS
Deltagare från samtliga kommuner i Kalmar län