Visma webSesam hanterar beställningar av hjälpmedel och de tjänster som ingår i samverkansavtalet mellan Kalmar läns kommuner och KHS.
Visma webSesam används av förskrivare och beställare i kommunerna.
För att få tillgång till Visma webSesam behövs en behörighetsansökan från ansvarig chef som skickas till KHS systemförvaltare. Inloggning till Visma webSesam sker med SITHS-kort.
Ansökan för behörighet skapas och skickas enklast via e-tjänsten nedan. E-tjänsten används också för registering av ny vårdenhet samt rådfrågning som gäller Visma webSesam.
Här hittar du e-tjänsten "Beställning/Registrering/Rådfrågning" Länk till annan webbplats.
Systemförvaltare
Instruktioner för ansökan om tillgång till Visma webSesam
Instruktioner för hantering av webSESAM
Nyheter i webSESAM
Nytt IT-stöd på gång
Visma WebSesam-utbildningar som tillhandahålls av KHS
Deltagare från samtliga kommuner i Kalmar län