Projekt Visma webSesam

Visma som är leverantör av nuvarande webSESAM har startat ett projekt för att ta fram Visma webSesam som är en utveckling och modernisering av dagens webSESAM.

Första leveransen av Visma webSesam beräknas till hösten 2020.

 

Visma skickade under augusti 2016 ut en enkät till 680 person (förskrivare, beställare m.fl.) som de sen har bearbetat under september-oktober. De flesta svaren kom in från förskrivare som jobbar i en kommun. De 5 funktioner som enligt enkätsvaren anses vara viktigast att utveckla är:

  • Förskriva hjälpmedel till patient
  • Söka hjälpmedel/lagersaldon
  • Arbetsorder
  • Information om patienter och deras hjälpmedel
  • Information/dokumentation om rutiner/sortiment

Merparten av befintlig funktionalitet kommer vara kvar. Den tekniska lösningen ska även byggas för mobilitet och det kommer att bli ett helt annat gränssnitt. Det kommer även att vara anpassat enligt GDPR.

En referensgrupp med deltagare från både hjälpmedelscentraler och förskrivare har tillsatts som ska ge inspiration och lämna åsikter samt finnas för test och dialog under 2018-2019.

Kontakt

Fler sidor inom websesam

Behörighetsansökan och ändringar

Instuktioner för ansökan om tillgång till webSESAM

Handböcker och manualer - WebSESAM

Instruktioner för hantering av webSESAM

Nyheter i webSESAM

Nyheter i webSESAM

Utbildningar

WebSESAM-utbildningar som tillhandahålls av KHS

WebSESAM-grupp

Deltagare från samtliga kommuner i Kalmar län

Senast uppdaterad: 29 oktober 2019
Publicerad: 15 januari 2018