Omsorgsnämnden har gjort en Lex Sarah-anmälan till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) efter en händelse där det funnits brister i att tillgodose en omsorgstagares behov vid utförandet av insatser.
Förvaltningen har vidtagit åtgärder för att minska risken för att liknande situationer ska inträffa igen.
Verksamheten arbetar aktivt med att förbättra kommunikation och rutiner för att säkerställa en trygg och säker omsorg. Lex Sarah-rapportering är en viktig del av det systematiska kvalitetsarbetet och bidrar till ständiga förbättringar inom vård och omsorg.