Kalmar kommun avråder starkt från samtliga besök på vård- och omsorgsboendet Frikadellen

Det finns en pågående smittspridning och ett större smittspårningsarbete genomförs på omsorgsboendet Frikadellen i Lindsdal.

För att minimera risken för ytterligare smittspridning och som en viktig skyddsförebyggande säkerhetsåtgärd gäller en stark avrådan från besök på boendet under perioden den 25 januari till den 1 februari.

- Vi ser en tillfällig stark avrådan som nödvändig för att minimera risken för smittspridning av covid-19. Vi förstår att avrådan från besök blir en begränsning för både omsorgstagare på vård- och omsorgsboendet och deras närstående, säger förvaltningschef Mattias Ask.

Utöver vård- och omsorgsboendet Frikadellen har även Ingelstorpsvägen 1, Möregården och Dragkroken en pågående stark avrådan från besök.

Publicerad: 25 januari 2021