Utökad vuxenvandring i samverkan med föreningslivet

Bild

Just nu har Kalmar kommun i nära samverkan med föreningslivet utökat vuxenvandringarna i prioriterade områden.

Vandringarna sker mellan klockan 17.00-21.00 söndag till torsdag, under hela sommarlovet

- I dagsläget är det 12 ”Säkra och trygga föreningar” som deltar i vandringarna. Utifrån bland annat Polisens trygghetsundersökning prioriterar vi vandringar i Lindsdal, Berga, Funkabo, Norrliden, Oxhagen och centrala Kalmar, säger Ann-Sofie Lagercrantz, strateg social hållbarhet.

Vuxenvandrarna har gula varselvästar märkta med ”Vuxenvandrare, Kalmar kommun”. Arbetet genomförs i samarbete med IFK Kalmar som samordnar hela insatsen. Ta gärna kontakt med dem och berätta om vad du tycker om ditt område!

Senast uppdaterad: 1 augusti 2020
Publicerad: 31 juli 2020