Kontakta Kalmar kommun

Kontakta kommunens kontaktcenter om du har frågor om den kommunala servicen. Förhoppningsvis ska du kunna få svar på din fråga direkt eller hjälp med att få prata med rätt handläggare i kommunen.

Här arbetar tio kommunvägledare som är generalister på kommunens olika verksamheter. De har ett nära samarbete med kommunens förvaltningar.

Du väljer själv hur du vill ställa din fråga. Du kan ringa, skicka e-post, besöka oss, ställa din fråga på Facebook eller Twitter.

Kontaktcentret finns i stadshuset. Öppettiderna är måndag-torsdag klockan 07.30-17.00 och fredag 07.30-16.00.

Exempel på frågor där vi kan hjälpa dig:

  • Felanmälningar av olika slag, till exempel hål i gatan, dålig/sönderkörd beläggning, snöröjning, fel på gatljus.
  • Parkeringsfrågor, till exempel var ni kan parkera och hur länge?
  • Hjälp att hitta och fylla i kommunens blanketter
  • Hitta lediga tjänster i kommunen
  • Sjukanmälningar till skolor
  • Boendeparkering

Nummerpresentatörer

Kalmar kommuns telefoner har nummerpresentatörer. Det innebär att ditt
telefonnummer visas då du ringer ett kommunnummer eller till kommunens växel.

Vill du vara anonym ska du knappa in #31# innan du slår det nummer du ska ringa
till. Då visas inte ditt telefonnummer.

Kontakt

  • Stadshuset

    0480-45 00 00

    kommun@kalmar.se

    Besöksadress

    Östra Sjögatan 18
    Box 611
    391 26 Kalmar

    Öppetider

    måndag-torsdag 07:30-17:00
    fredag 07:30-16:00

     

    Sommartid 26/6-11/8

    måndag-torsdag 07:30-16:30

    fredag 07:30-16:00

     

Tyck till

Välkommen att tycka till

Andra kontaktvägar

Andra kontaktvägar in till Kalmar kommun

Leverantörsfaktura

Du kan få din faktura antingen som pappersfaktura med vanlig post eller pdf-faktura med e-post