Kalmar kommun fick digitalt besök av Kronprinsessparet

Johan Persson vid digitalt möte med Kronprinsessan Victoria och prins Daniel.

Fredagen den 7 maj fick Kalmar kommun ett digitalt besök med guldkant. Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel hälsade på vid ett digitalt möte som handlade om allt från befolkningstillväxt till äldreomsorg.

Besöket är ett i raden av träffar som Kronprinsessparet nu genomför med kommuner, för att bland annat ta del av vilka effekter den pågående pandemin får i landet.

Kronprinsessparet hade bjudit in kommunstyrelsens ordförande Johan Persson (S) till ett digitalt möte, som genomfördes från kommunalrådets bostad i Bjursnäs.

– Det var ett trevligt samtal med Kronprinsessparet. De var pålästa och nyfikna på Kalmars utveckling. Jag fick möjlighet att hylla de insatser som gjorts under pandemin, men också beskriva Kalmars positiva utveckling under de senaste åren, säger Johan Persson.

Publicerad: 7 maj 2021