Kontakta kommunen i coronatider

På grund av de skärpta allmänna råden för Kalmar län som Folkhälsomyndigheten beslutat om har Kalmar kommuns kontaktcenter på Östra Sjögatan 18 nya öppettider för besök.

Besök kan nu göras mellan 8.00 och 12.00 på vardagar. För att minimera risken för smittspridning vill vi gärna att du i första hand kontaktar oss på telefon 0480-45 00 00, e-post kommun@kalmar.se Där är vi på plats fram till klockan 16.30 måndag-torsdag och fredagar fram till klockan 16.00. När chattikonen är tillgänglig på vår webbplats kan du även nå oss den vägen.

Du är självklart fortfarande välkommen att besöka oss i Stadshuset fram till klockan 12. Tänk på att det då är viktigt att du följer Folkhälsomyndighetens råd:

• att du stannar hemma vid minsta sjukdomssymptom
  • att du tvättar eller spritar händerna
  • att du håller ett omtänksamt avstånd till andra besökare och personal.

Många verksamheter berörs

De skärpta allmänna råden för Kalmar län påverkar många av våra verksamheter. Kontakta därför gärna verksamheten innan du gör ett besök, så att du vet att det är öppet.

Mer om de skärpta allmänna råden.

Senast uppdaterad: 4 december 2020
Publicerad: 12 november 2020