På "Mina sidor" kan du hantera alla dina ärenden hos kommunen. Här har vi samlat alla e-tjänster och blanketter på ett och samma ställe. Våra vänner Padda P och Pappret berättar mer!
Med e-tjänsterna kan du uträtta dina ärenden när och var det passar dig. På kontorstid, kvällar, helger, i din dator eller på din smartphone. Plattformen påminner om hur ärenden hanteras på exempelvis banker, Skatteverket och Försäkringskassan.
Sju kommuner i Kalmar län har tillsammans arbetat fram den bästa lösningen för att göra det enklare för dig att hitta och använda blanketter och e-tjänster på kommunernas webbplatser.
Genom plattformen "Mina sidor" kan du hantera olika ansökningar, ha en dialog med handläggare samt få status för pågående ärenden i din kommun. Allt samlat på ett ställe. Syftet är göra det så effektivt som möjligt samt underlätta och ge mer tid över till annat. En anledning till att kommunerna har arbetat tillsammans med detta projekt är för att du ska kunna känna igen dig på "Mina sidor" oavsett i vilken av de sju kommunerna du befinner dig i.
Även om kommunerna arbetar tillsammans med plattformen så ser behovet av e-tjänster olika ut. Det gör att det kan vara stor variation på vilka e-tjänster och blanketter respektive kommun har, hur de fungerar och är utformade.Gå vidare till mina sidor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.