Klimatpriset gick till Hylde

Hylde mottog priset av vatten- och miljönämnden. Alla står framför köpdisken på Hylde.

Hylde mottog priset av vatten- och miljönämnden.

Det som skulle vara ett studiebesök hos Hylde, visade sig vara en utdelning av klimatpriset 2026. Vatten – och miljönämnden med ordförande Anna Thore Rosenthal i spetsen har delat ut priset till, vad hon menar var, solklara vinnare.

Senast uppdaterad: 12 maj 2026
Publicerad: 11 maj 2026