
Idag hissar vi den ukrainska flaggan på Stortorget för att välkomna en delegation från vår vänort Poltava i Ukraina.
Under veckan väntar ett innehållsrikt program där representanter från Poltava tillsammans med Kalmar kommun besöker både verksamheter och några av våra lokala besöksmål.
Delegationen stannar mellan 20 och 26 maj. Vi är mycket glada över besöket och hoppas att våra gäster får en fin vistelse i Kalmar.