apr

FULLT ÖS

Artikel-bild

Fullt ös är en kultur- och idrottsfestival och Sveriges största ungdomsevenemang!

Festivalen startade 2009 för att erbjuda ungdomar en drog- och alkoholfri valborgsmässoafton. En självklar plats att spendera denna kväll på.

Du kommer in på Fullt ös med ett festivalarmband som du kan förköpa på fritidsgårdarna i Kalmar kommun för 40 kronor. Det går även bra att köpa festivalarmbandet vid entren den 30 april, dock kostar festivalarmband vid entrén 60 kr. När du väl kommit i på området är alla aktiviteter i hela Kalmar sportcenter och på Äventyrsbadet konstadsfria att delta på.

För vem? Dig som går i årskurs 7 till och med sista året på gymnasiet.
Tid: Valborgsmässoafton, 30 april klockan 18.00-24.00
Plats: Kalmar sportcenter

I år erbjuder vi dessa aktiviteter:

• bad
  • lasergame
  • ishallen
  • konsert
  • föreningar som håller i aktiviteter och mycket mer.

Bra att ha med sig till fullt ös:

• Datum Den
  • Tid
  • Plats Kalmar sportcenter
  • Adress Smålandsgatan 23, 392 34 Kalmar
  • Pris Festivalarmband kan förköpas från och med 16 april på fritidsgårdarna i Kalmar kommun för 40 kronor. Det går även köpa festivalarmband i entrén för 60 kr.
  • Ålder 13-15,16-18
  • Målgrupp Årskurs 7 till och med sista året på gymnasiet.
  • Kategorier Sång, musik, dans och teater, Sport och fritid, Skapa och konst, Mötesplatser, Musik
  • Tillgänglighetsanpassningar Automatisk dörröppnare till entrén, HWC, Ramp/hiss
  • Arrangör Ung i Kalmar
  • Kontaktperson Maria Rönnemalm