Här är du:

  1. www.kalmar.se
  2. Invånare
  3. Fritid och kultur
  4. Föreningsservice
  5. Aktivitetskort på nätet
  6. Vanliga frågor, aktivitetskort på nätet.

Vanliga frågor, aktivitetskort på nätet.

Här lägger vi ut de vanligaste frågor som vi får som kanske kan vara till din hjälp. Vi ska fylla på kontinuerligt allt eftersom frågorna kommer in.

Frågor

  • Antalet sammankomster stämmer inte överens

    Jämför den pdf som föreningens administratör tar fram för föreningen och RF:s pdf

    Kolla eventuellt krockade aktiviteter

    Kommunen ger bidrag för tillfälliga ledare, det gör inte RF

  • Finns det ingen manual?

    Jo i menyvalet till vänster har du en enkelmanual om du är ledare eller föreningsadministratör.

  • Hur kommer registreringarna in i ApN om man kör ett externt system?

    Allt sker automatiskt. Föreningen måste dock vara inlagd i ApN där föreningens administratör kan se resultatet under menyn Periodrapport.

    De föreningar som kör RF IdrottOnlien måste föreningarna själva klicka på "Exportera kommunal fil" vilket man bör göra ofta. Filen hämtas då upp med automatik av ApN.

  • Kan ApN kopplas mot externa system?

    Ja, vi har idag koppling mot IdrottOnline (RF), Friskis och Svettis, Myclub, SportAdmin, Sportnik, Laget.se, Attendance och Svenska lag. Flera externa system är på väg in. Lagsidan, Webman och Upright.

  • Kan man importera sitt medlemsregister i ApN?

    Ja genom att skicka oss en Excel-fil där du har tre kolumner. En med förnamn, en med efternamn och den tredje kolumnen med personnummer.

  • Kan man registrera i förtid?

    Nej, vi rekommenderar att du använder någon av våra appar

  • Min app fungerar inte, jag kommer inte in i applikationen?

    Jämför den pdf som föreningens administratör tar fram för föreningen och RF:s pdf

    Kolla eventuellt krockade aktiviteter

    Kommunen ger bidrag för tillfälliga ledare, det gör inte RF

  • Vad behöver jag som förening göra om vi ska köra ett externt system?

    Från leverantören ska ni få ett id-nummer som ni meddelar kommunadministratören. När ni sedan startar registreringen i det externa systemet är det enbart föreningsadministratören som har inloggningsuppgifter till ApN för att kunna se "Periodrapporten".

  • Vilka frågor måste åtgärdas av kultur- och fritidsförvaltningen

    Hur byter man föreningsadministratör?

    Hur gör jag för att få riktat stöd för vissa deltagare?

    Hur gör jag för att ändra namn på en deltagare?

    Vår lokal saknas. Hur gör jag för att få med den?

    Vår aktivitet saknas. Hur gör jag för att få med den?

    Hur gör jag för att ändra huvudlokal på ett närvarokort?

Sidan granskad 2016-11-04

Kundsupport Aktivitetskort på Nätet

Kundsupport Aktivitetskort på Nätet:
Kontorstid 08.00-16.30
090-16 16 60
eller mejla


  • Motionsspår och vandringsleder
  • Boka sporthall online

Kalmar kommun, Box 611, 391 26 Kalmar. Kontaktcenter 0480-45 00 00, fax. 0480-45 00 47, Detta är en e-postlänk som visas som en bild. För att kunna läsa länken måste javascript vara aktiverat i webbläsaren. Detta görs av säkerhetsskäl för att minska antalet skräppostmeddelanden som skickas till Kalmar kommun.