Här är du:

  1. www.kalmar.se
  2. Demokrati
  3. Jobba hos oss
  4. Lediga jobb

Enhetschef IT enhet Kundservice

Arbetsplatsbeskrivning

Det går bra för Kalmar. Många vill bo och jobba här och åtskilliga företag väljer att etablera sig i regionen. Vi befinner oss i ett spännande skede av stadsutveckling och vi arbetar intensivt för att utveckla kommunen på bred front. Vi söker därför kreativa och engagerade medarbetare som vill bidra till att Kalmar växer och blir ännu bättre.

Aldrig förr har trycket på att bygga och förädla Kalmar kommun varit så hög som nu, med allt från satsningar på ett nytt stadsnära och kommunikationsnära universitet invid Östersjöns strand till kulturcentrum, spännande förtätningsprojekt, bostadsprojekt och framtagning av en helt ny kustnära stadsdel Södra staden. Till vårt förfogande har vi dessutom en omfattande investeringsbudget för att kunna göra verklighet av våra planer.

Kalmar kommun är kommunens största arbetsgivare. En arbetsgivare som erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb som direkt påverkar våra kommuninvånare. Vårt mål är att vi ska vara en av de mest attraktiva, utvecklande och effektiva arbetsplatserna i landet. Vi vill att alla arbetsplatser i Kalmar kommun karaktäriseras av jämställdhet, medbestämmande, samverkan, flexibilitet, utveckling och frihet.

Du som arbetar i Kalmar kommun ska ha de bästa förutsättningarna för att trivas och lyckas med ditt jobb. För oss är det viktigt att du ska kunna kombinera ditt arbete med ett rikt fritidsliv. Därför är vi glada att vi av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges mest intressanta offentliga arbetsplatserna 2015.

Motorn i detta målmedvetna arbete är serviceförvaltningen vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Kalmar kommun. På serviceförvaltningen arbetar cirka 600 personer inom verksamheterna produktion, IT, support, fastighet/bygg samt upphandling och administration.

Verksamhet IT består av fyra enheter som tillsammans ansvarar för hela kommunens IT-miljö och arbetar med att leverera en stabil och säker IT-funktion till kommunens anställda och skolelever. Arbetet är processbaserat enligt ITIL-processerna incident-, service-, problem- samt knowledge management.
Enhet Kundservice är ansiktet utåt. Det är i Kundservice den största delen av kundkontakterna sker, där ärendena skapas och sprids sedan vidare inom IT-organisationen. Enheten arbetar främst med kundkontakter, kända fel och ärendehantering. Ett stort ansvar ligger i att ärendena är korrekt dokumenterade så att åtgärdstiden för anmälaren blir så kort som möjligt. Kundservice ansvarar även för att installera och leverera nya datorer.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och kompetent enhetschef till enhet Kundservice. Du ansvarar för alla service- och supportärenden samt för att leda och fördela arbetet inom gruppen och arbetar aktivt med att utveckla både individer och grupp. Som enhetschef för kundservice har du även processägaransvar för funktionen Servicedesk. Du rapporterar till IT-chef och sitter tillsammans med övriga tre enhetschefer samt IT-chef i ledningsgruppen på IT.

Anställning

Arbetsplats: Serviceförvaltningen, Serviceförvaltningen - IT-verksamheten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort intresse, erfarenhet och kompetens inom kundservice förvärvad genom utbildning och relevant arbetslivserfarenhet. Som person är du ordningssam, drivande, och har en god förmåga att skapa ordning och struktur inom ditt ansvarsområde. Du ser det som en utmaning att ständigt söka efter förbättringar och långsiktiga lösningar inom området och har en god samarbetsförmåga. Du jobbar på ett naturligt sätt med att inspirera och motivera dina medarbetare för att skapa laganda och engagemang. Du har stort intresse för metodutveckling, processarbete och vill leda enheten till ständiga förbättringar. Meriterande är om du har erfarenhet av supportprocesser enligt ITIL.
Stor vikt kommer att läggas vid goda ledaregenskaper såsom strategisk förmåga, lyhördhet och god kommunikativ förmåga.

Vi vill att du:

- har minst 3 års erfarenhet som chef eller i ledande befattning, gärna inom kundservice/IT.
- har eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område
- behärskar flytande svenska i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Kontaktpersoner

Robert Carlsson, IT-chef
0480- 45 00 05

Jenny Daunéus, HR-Specialist
0480-45 04 31

Fackliga företrädare

Maj-Lis Lindberg, Vision
0480-45 02 21

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2017-04-09
Sök tjänsten här

Sidan uppdaterad 2012-09-27

Prenumerera på lediga jobb

För att prenumerera på lediga jobb använder du RSS. Med hjäp av RSS håller du dig lätt och smidigt uppdaterad om de senaste jobben via internet. Prenumerera

Kontaktcenter

Stadshuset, Östra sjögatan 18
Box 611, 391 26 Kalmar
Tel: 0480-45 00 00
Fax: 0480-45 00 47
E-post: Detta är en e-postlänk som visas som en bild. För att kunna läsa länken måste javascript vara aktiverat i webbläsaren. Detta görs av säkerhetsskäl för att minska antalet skräppostmeddelanden som skickas till Kalmar kommun.
Visa på karta

Öppettider
måndag-torsdag 07:30-17:00
fredag 07:30-16:00

För sjukanmälan till grundskolan övrig tid finns möjlighet att tala in på talsvar..

Kalmar kommuns Facebook

Kalmar kommuns Twitter


Kalmar kommun, Box 611, 391 26 Kalmar. Kontaktcenter 0480-45 00 00, fax. 0480-45 00 47, Detta är en e-postlänk som visas som en bild. För att kunna läsa länken måste javascript vara aktiverat i webbläsaren. Detta görs av säkerhetsskäl för att minska antalet skräppostmeddelanden som skickas till Kalmar kommun.